Tankar om Bröderna Lejonhjärta


Jag har haft fullt upp och nu äntligen kan jag
skriva lite om vad jag tyckte om Bröderna Lejonhjärta.

Jag vet ärligt talat inte vad jag tyckte.
Det är svårt att sätta ord på upplevelsen, men jag ska försöka.
Jag tror att man är så van vid filmen och den tolkningen av boken.
Att sedan se en annan tolkning och även en modern sådan,
var annorlunda, men absolut inte dålig!
Den här tolkningen spelade mycket på att Nangijala bara var en dröm.

Jag tror att om man verkligen älskar filmen och inte vill tänka sig
Bröderna Lejonhjärta på något annat vis,
bör man inte gå och se teatern.
Vill man däremot vidga sina vyer och se en annan version av denna
underbara bok tycker jag att den är värd att se.
Man ska dock veta att den inte har samma känsla som filmen.


Finns det någon mer som sett den och har en annan åsikt?

Kommentarer
Postat av: karla

jag har inte sett den, men det låter spännande!

2009-12-07 @ 18:12:02
URL: http://togepi.blogg.se/
Postat av: Lisa

hej ville bara säga att du är fin!

2009-12-08 @ 03:25:21
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag ville så gärna se den men visste att det inte fanns en möjlighet överhuvudtaget att det skulle hända så det gjorde det liite bättre nu när du berättar att den var så olik. Nangijala bara en dröm!? usch det vill jag inte ens tänka. Så tack!

2009-12-16 @ 19:18:00
URL: http://krumelurpillret.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0